_

کاسه نمد

کاسه نمد که با نام آب بند روغن شعاعی(Radial Shaft Seal) نیز معروف است، قطعه‌ای برای آببندی و درزگیری محل شفت دوار و یک محور ثابت، جهت جلوگیری از خروج سیالات و همچنین ورود گردوغبار استفاده می‌شود. معمولا هر دستگاهی که دارای یک محور چرخشی و اجزای وابسته باشد از کاسه نمد استفاده شده است. کاسه نمدها از فلزات، لاستیک و مواد گوناگون تولید می‌شود که هر مدل دارای خصوصیات گوناگون است. بعضی از کاسه نمدها در برابر سایش، بعضی در برابر حرارت و بعضی در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.
کاسه نمدها با داشتن یک لایه نازک، از خروج روغن از بین لبه‌ی آببند و شفت جلوگیری میکند که همین لبه‌ی کاسه نمد مانع از نشت روغن ویا ورود گردوغبار میشود. توجه داشته باشید که کاسه نمدها برای شرایط خشک ویا با فشار بالا پیشنهاد نمی شود.
جنس های پلیمری مورد استفاده در کاسه نمد : ACM – MVQ – FKM – NBR

کاسه نمد
_

اورینگ

اورینگ (O-ring) نوعی درزبند مکانیکی می‌باشد. اورینگ به‌طور رایج به گونه‌ای طراحی می‌شود که در یک شیار نشسته در طول فرایند مونتاژ بین دو یا چند قسمت فشرده می‌شود و سبب ایجاد یک آب‌بند مکانیکی در میان قسمت‌ها می‌شود.

از اورینگ برای آب‌بندی دو قسمت ثابت (استاتیک) یا دو قسمت متحرک نسبت به هم (دینامیک) استفاده گردد. برای مثال از کاربردهای اورینگ به صورت دینامیک می‌توان به آب‌بندی شفت پمپ‌ها یا پیستون‌های سیلندرهای هیدرولیکی اشاره کرد. جنس اورینگ با سیال سازگار بوده و خورده نمی‌شود.

اورینگ ممکن است که در معرض دماهای بالا یا پایین، حمله شیمیایی، لرزش، سایش و حرکت و تکان سریع قرار گیرند؛ پس متریال اورینگ‌ها باید از نوع جامد جوش داده شده و همچنین طیف گسترده‌ای از الاستومرها انتخاب شود تا دربرابر مایعات و گازها و بقیه عوامل و ناملایمات محیطی غیرقابل‌نفوذ گردد. با توجه به نوع کارکرد شرایط اورینگ‌ها جنس آن‌ها را از لاستیک‌های طبیعی و مصنوعی Nbr ,Sb ,Nr ,Epdm ,silicon ,Viton ,pbr و… یا از جنس خانواده ترموپلاست‌ها می‌سازند.

اورینگ
_

پکینگ

پکینگ لاستیکی به عنوان قطعه آب بندی متحرک (سیل) یک قطعه لاستیکی میباشد که برای آب بندی پیستون و شافت پمپها کاربرد دارد. این نوع پکینگها را با لاستیک طبیعی یا مصنوعی در اندازه یا سایزهای مختلفی تولید میکنند و عمر مفید پکینگ لاستیکی به نوع جنس و متریال بکار رفته بستگی دارد. برای افزایش استحکام پکینگهای لاستیکی معمولا از الیاف تقویت کننده استفاده میکنند یا با استفاده از رینگهای پشتیبان هم گاها به آنها استحکام میدهند. پکینگهای لاستیکی به صورت ردیف و بعضا چند تکه تولید میشوند که تحمل فشار بالایی نیز دارند.

پکینگهای لاستیکی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی و کاربردهای خاص خود هستند:
پکینگ پلی یورتان (PU)
پکینگ ضد اسید
پکینگ ضد روغن
پکینگ هیدرولیک و پنوماتیک
پکینگ سیلیکون
پکینگ کاستاش (ترک)

پکینگ
شایان صنعت پاسارگاد عرضه کننده انواع کاسه نمد، اورینگ و پکینگ در سایز، ابعاد و کیفیت های مختلف از بهترین برندهای بازار . جهت استعلام و سفارش با ما در تماس باشید.